Lis 152011
 

 

Moz-screenshot

 

 

 Propíchněte nožem na několika místech celé sladké brambory. Pečte při teplotě 177 st. C asi 1 hod a půl, nebo dokud nejsou měkké. Rozřežte je a rozmačkejte s máslem a solí.

 

Dolary ze sladkých brambor

Pro 4 osoby

3-4 sladké brambory
3 lžíce roztopeného másla
3 lžíce olivového extra panenského oleje
mořská sůl


Oloupejte brambory a nakrejte je napříč na asi 1/5cm “dolary”. Štětkou pomažte plech na pečení máslem a olivovým olejem. Naskládejte dolary do jedné vrstvy a pomažte je máslem s olivovým olejem. Jemně dochuťte mořskou solí. Pečte asi 45 minut při teplotě 177 st. C.

 

Přeloženo z Nourishing Traditions, str. 405.

 

Postranní střípek:

Moz-screenshot-1

Pravděpodobně neexistuje zelenina s vyšším obsahem betakarotenu, než je sladký brambor. Je to ten betakaroten, která chrání před rakovinou,k nachlazením, infekcemi a jinými nemocemi. Obsah karotenu v sladké bramboře se ve skutečnosti zvyšuje při uskladnění přes zimu.  Ovšem mějte na paměti, že naše tělo je schopno přeměnit karoten (provitamin A, poizn. překl.) na vitamin A za přítomnosti žlučových solí. To proto je tak důležité jíst brambory s máslem, vaječnými žloutky, nebo smetanou. Tyto tuky stimulují vyměšování žluče a pomáhají tělu přeměnit karoteny na tak moc důležitý vitamín A. Také díky těmto tukům chutnají sladké brambory výtečně.
     Sladká brambora je dobrým zdrojem železa, draslíku, niacinu (vit. B3) a vitamínu C. Obsahuje vlákninu a je velmi bohatý na vitamín B 6, vitamín, který silně chrání před srdeční chorobou. V neposlední řadě je sladká brambora bohatá na magnézium, další živinu, která chrání před srdečním onemocněním. SWF

Poyn. překl. Batáty jsou lahodné, ale pokud se povede vypěstovat dobrou dýní Hokkaido, tak chutově jsou na másle pečené dýnové lupínky batátům velmi podobné…

S. 405.       

All original content on these pages is fingerprinted and certified by Digiprove